Stor OL-satsning fra Nordea

Nordea lanserer nye reklamefilmer, laget av DDB, f?rstkommende fredag. Filmene har landslagshopperne Anette Sagen og Tom Hilde som hovedpersoner og viser viktigheten av ? ha et godt st?tteapparat for b?de idrettsut?vere og bankkunder.
– Nordea er en stolt st?ttespiller for Olympiatoppen. Et godt st?tteapparat og gode r?dgivere er viktig for idrettsut?vere. Det samme gjelder for privatpersoner som skal kj?pe bolig og n? sine sparem?l, sier Paal Sprakehaug, markedsdirekt?r i Nordea.
Filmene vil g? p? TV2, Viasat gruppen og SBS Discovery b?de f?r og under OL. Dette er den st?rste kampanjen som Nordea har kj?rt i forbindelse med et idrettsarrangement.
– Vi vet at god r?dgivning er en av de viktigste grunnene til at kunder velger Nordea. Vi har gjennom mange ?r fokusert p? ? ha de beste r?dgiverne og gjennom d?t gj?re det mulig for folk flest ? realisere sine dr?mmer og m?l, forteller Sprakehaug.

Nordea har rundt 11 millioner kunder, rundt 1.400 salgskontorer og er blant de ti st?rste fullservice bankene i Europa m?lt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert p? NASDAQ OMX Nordic Exchange i Stockholm, Helsinki og K?benhavn.

Top