SIBA har produktene som bidrar til bedre folkehelse

En b?lge av trender og diskusjoner om ? spise sunnere, g? ned i vekt f?r sommerferien eller bare tenke p? hva du putter i munnen, skyller over den Skandinaviske befolkningen. I kj?lvannet av dette blir ettersp?relsen stor etter produkter som kan hjelpe den enkelte ? n? sine m?l.
Allerede i 2013 kunne SIBA se et ?kt fokus p? helse og omsorg. Juicemaskinen ble ?rets julegave i Sverige og kort tid etter hadde SIBA en ?kning p? nesten 400 prosent p? Smoothie-maskiner og blendere.
Starten p? det neste store prosjektet fant sted i begynnelsen av februar, da SIBA utvidet sitt sortiment med aktivitetsb?nd og flere typer pulsm?lere. Ved ?rsskiftet var utvalget smalt, men p? n?v?rende tidspunkt finnes det en hel rekke forskjellige aktivitetsm?lere. Noen av dem m?ler aktiviteten av b?de skritt pr. dag samt aktivitet mens man sover. To bra eksempler er Garmin Vivofi t som ogs? kan m?le din puls ved hjelp av pulsb?nd og Fitbit Flex hvor omsetningen har overg?tt all forventning hos SIBA.
? Fitbit Flex som har vunnet mange internasjonale priser*, m?ler hvor mange skritt du har g?tt, antall kalorier du har forbrent samtidig som den hjelper til ? kartlegge brukerens s?vnvaner. Du setter dine egne m?l i appen til Fitbit og reslutatet oppdateres tr?dl?st via Bluetooth Smart direkte til din smartphone. En annen morsom funksjon er at du enkelt kan sammenligne dine aktiviteter med andre brukere og p? den m?ten dele dine fremskritt, alternativt pushe hverandre til bedre resultat. Det er et utrolig produkt som kan forandre livet til mange, sier Peter Groom, Sales Director Fitbit Northern Europe.
Andre merker innenfor samme kategori er Jawbone og Polar som begge har introdusert sine versjoner av aktivitetsb?ndet. Aktivitetsb?ndet synkroniseres tr?dl?st med brukerens mobiltelefon, nettbrett eller datamaskin og kan ogs? f?s fra mange av de mer tradisjonelle mobiltelefonprodusenter som for eksempel Sony, Samsung og LG.
? Vi jobber i en sv?rt skiftende bransje og har stor innsikt i produktutvikling som finner sted i hjemmeelektronikkmarkedet. F?r ?rsskifte vil vi sikkert se en videreutvikling av dagens utvalg av aktivitetsm?lere og jeg tror denne produktkategorien er en sterk kandidat til ?rets julegave, sier Ferenc Peterhagen, innkj?pssjef p? SIBA. Og fortsetter; det er spesielt gledelig ? kunne tilby et produkt som kan p?virke en persons helse som denne produktkategorien faktisk gj?r.
For navigasjonsprodusenten Garmin, er satsingen av aktivitetsb?nd og pulsklokker enorm.
? Omr?det har opplevd kraftig vekst og er for tiden et viktig fokusomr?de for oss. Mange fantastiske produkter er allerede ute og nye produkter med enda flere og bedre funksjoner blir kontinuerlig utviklet. Det gleder oss at SIBA deler v?r tro p? fremtiden for dette fantastiske produktomr?det og ser frem til ? sammen med dem hjelpe flere mennesker til velst?ende og bedre helse, sier Magnus Gahlin, salgssjef Garmin.
Produktene er tilgjengelige til samme lave pris i b?de SIBAs butikker samt p? hjemmesiden. De fleste av disse produktene selges derimot i butikk og SIBA har derfor satset tungt p? oppl?ring av salgsstyrken slik at kundene kan f?le seg trygge p? svarene og behandlingen de f?r i forbindelse med sitt bes?k p? SIBA.
? Vi overv?ker kontinuerlig lagerbeholdningen slik at produktene alltid er tilgjengelige. I tillegg til at vi jobber hardt for lavere priser og bedre service, jobber vi ogs? for ? sikre at SIBAs sortiment speiler ettersp?rselen fra v?re kunder samt markedet og med denne kategorien f?les det spesielt bra ? ha truffet blink, sier Victor Bengtsson, landssjef SIBA Norge.
Aktivitetsb?ndene finnes i en rekke forskjellige utf?relser og priser – mer informasjon om disse finnes p? www.siba.no
Fakta aktivitetsb?nd
Den store forskjellen fra en tradisjonell pulsklokke og aktivitesb?nd er at aktivitetsb?nd m?ler hele din daglige aktivitet og s?vn mens en pulsklokke m?ler aktiviteten din ved trening. Et aktivitetsb?nd er ogs? mer diskret og for mange et sv?rt tiltalende tilbeh?r. De fleste kommer med utskiftbare b?nd slik at brukeren selv kan velge farge etter dagens hum?r.
* Best of CES 2013 ? Wearable health tech winner, Mashable Choice 2013, Stuff Gadget Awards 2013 winner, Xataka Spain ? accessory of the year winner

Om SIBA: SIBA er en av Nordens ledende detaljehandelsforetak innen husholdningselektronikk. Vi selger kapitalvarer innenfor radio & TV, data & telefoni og hus & hjem til b?de privatkunder og bedriftskunder. Hovedkontoret til SIBA ligger i G?teborg, Sverige. V?r forretningside er bygget p? at vi, bedre enn noen andre, skal im?tekomme markedets behov av husholdningselektronikk. M?let v?rt er ? tilby kundene v?re den beste kombinasjonen av lavere priser og bedre service.
Vedlagte filer
PDF-dokument

Related posts

Top