L?ft fram dine ansatte

Aldri f?r har ?penhet og synliggj?ring av de ansatte v?rt viktigere for ? lykkes. I stedet for ? skjule sine ansatte av frykt for hodejegere, gjelder det ? vise den kompetansen og erfaringen de har. Det vil gj?re virksomheten mer attraktiv og tilpasningsdyktig.
Dette er ett av budskapene Hans-Petter Nyg?rd-Hansen bringer med seg til Distansehandel Norges h?stkonferanse i Sandefjord 17. oktober. Her vil han snakke om hvordan selskaper m? tilpasse seg den ?pne og transparente hverdagen som internett og sosiale verkt?y har lagt til rette for.
Det er vel verd ? l?ne ?re til Hans-Petter:
I 2012 ble han k?ret til “?rets personlighet i sosiale medier” av iQualify og Kampanje.
HansPetter.info ble utpekt til ?rets mest innflytelsesrike PR, kommunikasjon og markedsf?ringsblogg i 2013 av CisionWire.
? Informasjonsdirekt?rer m? bli kommunikasjonsdirigenter og bist? sammen med blant annet personalavdelinger til ? f? fram de ansatte. Employer branding og personal branding passer sammen som h?nd i hanske. Stikkordet er en ?pen kommunikasjonskultur. Det er mellom mennesker tillit skapes og ikke mellom selskaper og merkevarer. Et lukket og kontrollerende selskap er det mindre attraktivt ? jobbe for ? og med, sier han.
Kamp om oppmerksomhet
Hans-Petter Nyg?rd-Hansen sier at det mellom de tradisjonelle medier og sosiale medier er en kamp om oppmerksomhet og engasjement. Virksomheter og merkevarer som er flinke til ? engasjere er de som vil vinne oppmerksomhet. Til syvende og sist handler det om ? kjenne sitt publikum, vite hvor de er, og gi de historiene de vil ha ? der de er og uavhengig av hvilke kanaler de er p?.
? Hva kan du si om egen bruk av sosiale medier?
? Sosiale medier er en n?rmest integrert del av min hverdag. Jeg er aktiv bruker av b?de Facebook og Twitter, har v?rt registrert bruker av LinkedIn siden det ble lansert, og har ogs? profil p? andre sosiale nettverk som Slideshare, Flickr, Google+, Spotify, Path, Skype, Foursquare med flere.
? Med HansPetter.info som jeg etablerte i 2010 har sosiale medier blitt brukt til ? skape meg en ny karriere innenfor kommunikasjonsbransjen.
Takker Sandefjord-gründere
I likhet med sin medforedragsholder Anita Krohn Traaseth, har Hans-Petter tette b?nd til Sandefjord.
? Jeg tror vi kan takke spesielt to personer for Sandefjords posisjon som senter for netthandlere: Eric Sandtr? og Bj?rn Erik Tolfsen. De etablerte Sandefjord tidlig som et mekka for distribusjon av datautstyr og elektroniske komponenter, Eric med Norek og Bj?rn Erik med Santech. De samme personene s? tidlig mulighetene som l? i ekspansjon av sine respektive virksomheter ved ? tilrettelegge og utnytte mulighetene som internett la til rette for. Bortimot alle distribusjonsselskaper i dag har sitt utspring fra Sandefjord. Derfra var ogs? veien kort fra ? drive ren lager- og distribusjonsvirksomhet til ? ta i bruk internett som direkte distribusjonskanal.
? Jeg vil p?st? at Sandefjord by b?r v?re evig takknemlig for det disse to “karene” har utrettet, sier Hans-Petter Nyg?rd-Hansen.

Distansehandel Norge er bransjeorganisasjon for E-handlere i Norge, og har etablert og styrer godkjenningsordningen Trygg E-handel. Organisasjonen er bransjens taler?r og forbrukernes garantist for seri?s og kundevennlig handel.
Med distansehandel menes alle handelsformer der kj?per og selger ikke m?tes fysisk. Organisasjonen ble etablert som Norsk Postordreforening i 1983.

Related posts

Top