Storbrannen i Nord-Tr?ndelag

TIL REDAKSJONEN: I l?pet av tirsdag har If tre medarbeidere p? plass i Flatanger. For kontakt med disse, ring informasjonsdirekt?r Jon Berge p? 905 98 680.
Et stort antall mennesker er ber?rt av branntragedien i Flatanger i Nord-Tr?ndelag. Forsikringsselskapet If jobber n? for ? bist? de av sine kunder som er rammet.
– Det aller viktigste er at det ikke er g?tt med liv. Fremover vil v?rt fokus v?re ? bist? de som har mistet hjemmene sine, eller er rammet p? andre m?ter, sier Jon Berge, informasjonsdirekt?r hos If.
Forsikringsselskapet sender tre medarbeidere til Flatanger for ? kunne tilby den n?dvendige hjelpen i startfasen etter brannen.
– Dette kan dreie seg om ?konomisk f?rstehjelp, bistand til ? skaffe midlertidig bolig eller hjelp med andre sp?rsm?l. Av erfaring vet vi at informasjons- og hjelpebehovet er stort ved en katastrofal hendelse som dette. Akkurat som i L?rdal er det ogs? n? vanskelig ? n? folk p? telefon, sier Berge.

Flatanger kommune legger fortl?pende kriseinfo ut p? sine nettsider. Der kommer det blant annet fram at det skal v?re et informasjonsm?te for de ber?rte p? Lauvsnes klokken 10 p? onsdag. Der vil representanter fra If v?re til stede for ? svare p? sp?rsm?l og hjelpe kunder.
– Vi har god oversikt over kundene v?re i det brannherjede omr?det, men vi vet enn? ikke hvor mange av disse som er direkte ber?rt. Derfor fors?ker vi ? ta kontakt med hver enkelt for ? avdekke hjelpebehov, sier Ifs informasjonsdirekt?r.
I tillegg til fastboende er det et stort antall fritidshus som kan ha g?tt tapt. I startfasen vil fastboende og eventuelle n?ringsdrivende f? prioritert hjelp.
– For hver bygning som er g?tt med ligger den en historie og en tragedie bak. Minner kan ikke erstattes, derimot kan det materielle gjenoppbygges. Her gj?r vi alt vi kan for at folk skal komme tilbake til hverdagen igjen, sier Berge.
Han oppfordrer alle ber?rte kunder til ? ta kontakt med forsikringsselskapet s? snart som r?d. Enten p? telefon 02400 eller p? nettsiden www.if.no.
If forsikrer alt som betyr noe i livet: mennesker, dyr, boliger, biler og mye mer. Vi hjelper ogs? bedrifter slik at de kan fungere som normalt selv om de skulle f? en skade. Takket v?re v?re 6 800 dyktige medarbeidere kan 3,6 millioner kunder i Norden og Baltikum f?le seg trygge p? at de vil f? den hjelpen de trenger – hvis noe skulle skje.

Tags

Related posts

Top